Najczęstsze błędy popełniane podczas pozycjonowania

Choć zawsze warto dywersyfikować źródła ruchu przychodzącego na naszą stronę, to dla większości branż Google nadal króluje (i jeszcze długo królować będzie) jako najważniejszy „dostawca” użytkowników na stronę. Pozycjonowanie to proces, który należy potraktować bardzo poważnie, bo inaczej działanie w biznesie internetowym może mieć bardzo małą szansę powodzenia. Dziś prawie nikogo nie trzeba już przekonywać o konieczności pozycjonowania strony www, ale ze względu na „tajemniczość” branży SEO ciężko czasami zdobyć wiarygodne informacje, jak się za to całe pozycjonowanie zabrać. W sieci krąży wiele mitów na ten temat, a osoba spoza branży nie wie, komu wierzyć. Stąd bierze się wiele błędów w pozycjonowaniu. Takie działania nie tylko nie pomagają, ale nawet szkodzą naszej witrynie. Jakie są najczęstsze błędy w pozycjonowaniu?

 

Zdobywanie wyłącznie słabej jakości linków

 

Pisanie artykułów sponsorowanych przeznaczonych do publikacji na stronach branżowych wymaga sporo pracy (i pieniędzy, jeśli chcesz zlecić ich stworzenie komuś innemu). Co więcej, wiele portali wymaga opłaty za umieszczenie tego typu tekstów z linkiem. Nie chcąc tracić czasu i pieniędzy, wiele osób wybiera metody darmowe i linkuje wyłącznie z profili na forach czy komentarzy na blogach. Choć takie linki również mają jakąś wartość, to jest ona dość znikoma w porównaniu z linkami tematycznymi. Z tego względu masz niewielką szansę na wybicie się do TOP 10. Co więcej, źródła linków należy dywersyfikować. Google patrzy podejrzanie na witryny, do których wszystkie linki pochodzą jedynie z forów czy blogów. Nie wygląda to naturalnie.

 

Linkowanie bez umiaru

 

Pewnie słyszałeś już, że im więcej linków prowadzi do witryny, tym lepiej ocenia ją Google. Wiele osób traktuje jednak tę zasadę zbyt dosłownie, zakładając, że „od przybytku głowa nie boli”. Tutaj trzeba raczej przyjąć prawdę pochodzącą z innego powiedzenia: „co za dużo to niezdrowo”. Korzystanie z automatów do masowego pozyskiwania linków, czy kupowanie linków w ilościach hurtowych nie służy pozycji strony. Być może uda ci się w szybkim czasie osiągnąć topy, ale także w szybkim czasie możesz je stracić. Nie warto ryzykować. Co możesz zrobić? Zamiast pozyskiwać linki w dużej ilości, ale słabej jakości, postaw na mniejszą liczbę linków, ale dopasowanych tematycznie i z dobrych witryn. Taka strategia dużo lepiej się opłaca.

 

Pisanie tekstów na stronę o zbyt dużym zagęszczeniu słów kluczowych

 

Jest to błąd, który przypomina nieco ten opisany powyżej, z tą różnicą, że zasadę skupienia się na ilości stosujemy wobec optymalizacji wewnętrznej, zamiast pozycjonowania zewnętrznego. Na pewno wiele razy słyszałeś, że należy umieścić na stronie słowa kluczowe, na które chcesz wypozycjonować witrynę. Wiele osób w myśl tej zasady tworzy teksty bez ładu i składu, za to pełne słów kluczowych (często w nieodmienionej formie). Owszem, słowa kluczowe są bardzo ważne, ale musisz pamiętać, że piszesz dla ludzi. Jeśli tekst będzie trudny w odbiorze, użytkownik opuści szybko twoją witrynę bez dokonania zakupu, a przecież to właśnie sprzedaż jest celem twojego pozycjonowania, a nie wyłącznie przyciągnięcie użytkowników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *