Czy gadżety reklamowe to dobra inwestycja?

Walka trwa. Każda branża dorasta do momentu, w którym firmy – sprzedając bardzo podobne produkty – muszą przekonać odbiorców do tego, że to właśnie ten wybór będzie słuszny. Jaką rolę w procesie pozyskiwania klienta odgrywają gadżety reklamowe?

Gadżety to jedna z wielu form reklamowych. Swoją drogą – to jedna z tych form, które bez zastanowienia moglibyśmy zaliczyć do tradycyjnych, a nie nowoczesnych. W dobie marketingu internetowego wiele agencji reklamowych przekonuje swoich klientów do tego, że inwestycja w reklamę on-line po prostu przynosi lepszy zwrot z inwestycji. I choć na etapie przedstawiania ogólników – w wielu przypadkach to twierdzenie okaże się prawdziwe – trafione gadżety są tym, z czym śmiało możemy zestawiać nawet najlepsze kampanie w marketingu internetowym.

Co zrobić, by gadżety podbiły serca odbiorców?

Gdybyśmy sprawdzili, ile firm zaplanowało działania z wykorzystaniem gadżetów reklamowych na etapie tworzenia strategii marketingowej – wyniki pewnie mocno odbiegałyby od ideału.

Przygotowywanie kampanii z wykorzystaniem nawet najprostszych gadżetów może być piekielnie skuteczne – o ile tylko będą spełniać dwa proste warunki. Po pierwsze – będą wzbudzać u odbiorców emocje. Po drugie – będą spójne z innymi elementami, kreacjami i komunikatami, jakie publikuje marka.

Emocje i spójność

 „Niech Twój marketing będzie tak przydatny, że ludzie będą chcieli za niego płacić” – Jay Baer

Aby skutecznie pozyskiwać klientów, najpierw musisz stworzyć naprawdę dobry produkt, a następnie – świetnie go opakować. Jeżeli to nie wystarcza (a będzie to wystarczające coraz rzadziej) – firmy muszą troszczyć się nie tylko o te dwa aspekty, ale również o wszystko wokół. Budowanie marki i obsługa klienta coraz częściej są traktowane równie poważnie jak samo przygotowanie produktu.

Gadżety reklamowe mogą być dobrą zagrywką. Ze względu na niski koszt ich zakupu – firmy mogą dopieszczać wrażenia klientów bazując przede wszystkim na kreatywnej koncepcji i przemyślanej organizacji.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *