Czym charakteryzuje się marketing w internecie i jakie są jego główne atuty oraz jakie możemy znaleźć wady

Przede wszystkim Era internetu przyniosła ze sobą rozmaite oprogramowanie mierzące efekty. Mówimy tutaj o rozmaitych programach analitycznych, podglądający w zakresie naszych klientów, odczytujący statystyki serwerów na których stoją nasze strony internetowe. Pozwalają one ocenić względną skuteczność działań internetowych. Mierzą też czy klienci do nas trafiają czy może raczej ich ubywa. Ta wiedza pozwala ocenić skuteczność rozmaitych działań reklamowych, decydować o budżetach przeznaczonych na dane cele, a także ocenić Jak sprawdzają się w wyrażone przez nasz pomysły.

Kreatywność nie zna granic, ogranicza ją głównie technologia – chociaż ta znacznym stopniu jest coraz bardziej dostępna dla szerokiego odbiorcy. Nie musimy już dysponować grubymi tysiącami dolarów by zakupić oprogramowanie, który jeszcze 10 lat temu było dostępne tylko dla wielkich korporacji i kosztowało krocie. Dzisiaj popularne serwisy idąc w masowość chcę odzyskać nasze zaufanie i zwykle oferują kompleks działań wspierających. Potentatami w tym zakresie są takie firmy jak Google, Facebook, Microsoft a zagranicą Yandex, czy Bing.

Oferują one kompleksowe rozwiązania na których Możemy założyć stronę internetową, swój własny indywidualny kanał, otrzymamy wszystkie potrzebne nam statystyki z nimi związane, a także będziemy mogli zainwestować by pozyskać klientów.

W natłoku całego oprogramowania potrzebna jest jeszcze selektywna wiedza, która z danej branży pomoże nas w wyborze odpowiedniej metody działania. Do tego przyda się wiedza specjalistów którzy na co dzień rozwiązują problemy swoich klientów, aby uzyskać lepsze wyniki reklamowe, wyższą widoczność strony internetowej, czy lepiej trafić z ofertą klientów.